onsdag 4 september 2013

Julig bok och lite fynd

Jag har börjat läsa kapitelböcker till mina flickor. För några dagar sen köpte jag en LasseMajas detektivbyråbok, Diamantmysteriet (av Martin Widmark och Helena Willis). Den läste vi färdigt på bara några kvällar. Boken fångade verkligen 6 åringens intresse. Men även 4 åringen lyssnade. Så idag var jag och köpte bok nr 2 i serien, Hotellmysteriet. Kom hem och vi började läsa på kvällen... DÅ märker jag att boken handlar om ett julfirande! Kul nu när man börjar vara helt inne i jultankar. LasseMajas detektivbyrå böckerna tillhör kategorin lättlästa böcker.


Medan jag tittade runt bland böckerna på ICA slank även "Välkommen hem till Maria Montazami" ner i kundvagnen ( för endast 49 kr).




Sen råkade jag hamna bland kontorsmaterial... Och där upptäckte jag en massa pysselmaterial... Det har jag inte sett på Ica förut. Ganska användbara saker om man har pysselglada barn hemma. Saker som dekorationstejp, fina papper, piprensare, knappar mm. Jag upplevde att sakerna var ganska billiga. Själv köpte jag knappar, glitterpapper (självhäftande) och metallicpapper, 6 ark av olika färger. Paprena blir perfekt för julpysslet.






1 kommentar:

  1. Jag tycker också att Icas pysselsaker är prisvärda, kul när man kan fynda lite :)

    SvaraRadera