tisdag 17 september 2013

Cup cakes och andra bakverk

På eBay kan man hitta roliga ätbara dekorationer till sina cupcakes och små kakor. Och genom att det snart är kalasdags för våra småtjejer så har jag inhandlat lite olika ätbara oblat bilder.
Självklart klickade jag hem lite olika med julteman också. I väntan på dessa får ni titta på andra motiv som jag använt mig av...
Hello Kitty cupcakes

Jake och Piraterna kakor
Mina barn har fått olika figurtårtor fram till deras 6:e födelsedag... Jag gillar gräddtårta... så tårtorna ska göras med grädde och inte sockerpasta eller marsipan...
Några av tårtorna vi haft genom åren. Till Mussetårtan använde jag marsipan till det svarta partiena, då grädde är jätte svårt att färga svart. Pojkarna fick också figurtårtor. Men det var före digitalkamerans intåg i vårt liv så ni får inte se några bilder från den tiden ;). Temat får barnen själv välja. Och sen försöker jag leva upp till deras förväntningar... hittills har man kunnat se vad det ska föreställa =)



1 kommentar:

  1. Det är ju superroligt med cupcakes, men jag tycker det är så svårt, det blir aldrig så snyggt som man vill, hehe :)

    SvaraRadera