måndag 16 september 2013

Julplanering och jultidnings försäljare

Ikväll har jag bläddrat/ skrivit i mina "julplanerings" böcker/pärmar... Jag har slutat spara på jultidningar för länge sen... mest för att jag inte har plats med allt och för att jag aldrig hittade det jag sökte när jag var ute efter något speciellt i från just "den" tidningen.
I pärmen samlar jag olika klipp från tidningar som jag finner inspirerande eller idéer som jag vill förverkliga vid senare tillfällen. Där klistrar jag också in foton från vår egen jul. Då mest bilder på dukning, dekorationer  ja mest inredningsfoton. Här samlar jag också beskrivningar på olika julpyssel. Innan jul är det sen bara att ta fram pärmen och fyllas av julstämning... Ja sen läser jag ju många julbloggar också i detta syfte ;)
 I den silvriga boken skriver jag mina jullistor... julklappslistor, baklistor mm.
Den lilla receptboken fick jag i julklapp från min syster julen 2012. Helt fantastisk bok. Den har olika flikar för kött, fisk, grönsaker,bakverk, efterrätter och bröd. I den är det tänkt att man ska samla alla sina julrecept på ett ställe. Min bok är fortfarande nästan tom på grund av att jag fick den i julklapp förra året. Men i år ska jag klistra/ skriva in alla recept jag använder. Tänk vilken recept skatt att lämna till barnen i framtiden...
 Här nedan ser ni lite exempel på sidor från mina böcker...

Och mitt i allt när jag sitter med allt detta ringer det på dörren... Där står en tjej som vill sälja jultidningar! Haha vi kan ju säga som så här... hon gick till rätt hus... Så alla julälskare... julen närmar sig!

3 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Kul att titta in här o läsa litet goda rader
    Jag bara älskar julförberedelse o så är jag nyfiken på TVs julkalender det är så mysigt o sitta tidig morgon o titta,även att just se vad barnen får denna julen. Kommer att titta in igen Tyckmyckan

    SvaraRadera
  2. Roligt att du gillar min blogg

    SvaraRadera
  3. Fiffigt! :) Håller med dig att det blir lite mycket att spara på jultidningar, men att klippa ur vissa recept och pyssel är ju supersmart :)

    SvaraRadera