torsdag 29 augusti 2013

Skicka julkort?

Jag skickar ALLTID riktiga julkort med posten. Tycker att det är en trevlig tradition som inga julhälsningar via e-mail eller Facebook kan mäta sig med. Och fortfarande får man ju några också, fast de flesta börjat skicka elektroniska kort av något slag. Alla hälsningar är roliga. Men de som kommer med posten känns mer personliga och är sååå mycket roligare att få. Dom får hedersplats i mitt hem varje jul, och är en del av juldekorationen.
När pojkarna var små skickade jag tryckta kort med julmotiv. Sen jag fick tjejerna hade digitalkameran gjort entré i våra liv. Sen dess har jag alltid skickat julkort med motiv på barnen. Pojkarna har vägrat vara med, vilket har respekterats. Så här har korten sett ut de senaste åren...



Och ojoj det är inte lätt att få två små töser att samarbeta. alltid är det någon som tittar åt ett annat håll, petar på den andra eller så är något annat fel enligt fotografen (mig). Som ni ser är våra kort tagna utomhus... Så man får vara snabb som tusan... så inte ungarna hinner börja frysa ( det kan vara ganska kallt hos oss redan i december). Min man tycker att det här är höjden av galenskap. Speciellt när han fått släpa med rekvisita till skogen. Men tur är ju att ha är snäll och ställer upp på de mesta galenskaper jag hittar på.
Och nu till dilemmat... Varje år vill man ju komma på något nytt... Det finns en ide jag haft i flera år... får se om den kanske blir verklighet i år ;)

3 kommentarer:

  1. Fina julkort, jag håller faktiskt på att fundera ut hur åtets julkort ska se ut här hemma och håller på att fixa kläder till barnen nu. Håller med dig om att julkort ska skickas med posten. Ha en trevlig helg

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också det är mycket trevligare med riktiga julkort än elektroniska. Förra året hoppade jag över foto på barnen tänkte att de var lite för stora. Men det blev protester från släkten så jag får se hur vi gör i år, mina äldsta är tonåringar så de får bestämma själva precis som dina. Jag har varierat mellan ute och inne.

    SvaraRadera