tisdag 27 augusti 2013

Bästa såsen till lax och Allers Julmagasin

Jag försöker alltid servera familjen bra och hemlagad mat. Och som ni alla vet är det inte lätt att alltid hitta tiden i vardagen när båda jobbar heltid, träningar och andra hemsysslor. Därför älskar jag saker som går snabbt.Till middag i dag åt vi ugnsbakad lax, potatis, en kall sås och spenat... från noll till färdig middag 45min. Där förberedelserna tog en kvart sen kunde jag läsa en tidning medan spisen skötte resten. Och vad jag såg i tidningen ska jag återkomma till senare i inlägget ;)

 Den här såsen är det enklaste tänkbara. Ni måste prova den till lax! passar jätte bra även till varmrökt lax.


Allt som behövs är creme frache, tomater, Thai sweet chilisås, salt och peppar...

Hacka 2 tomater i mindre bitar ( jag använder plommontomater receptet är för vanliga stora)
häll över 2-4 msk Thai sweet chilisås
blanda i 2 dl créme fraiche, salt och peppar
KLART!


 Och medan laxen var i ugnen och potatisen kokade såg jag denna annons i tidningen...


Och beställa den? Aldrig i livet! I några år nu har jag tvingats vänta på den förbeställda tidningen fast den varit i flera dagar i hyllan på Ica. Vet inte om det tar extra länge att lyckas dela ut de här i Norrland i brevlådorna... men en julnörd som jag har inte tid att vänta! Nej, så i år ska jag ta en sväng förbi affären den 8e oktober istället. För tidningen ska jag ju ha så klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar