lördag 24 augusti 2013

Paket kalender

När mina pojkar var små hade vi alltid chokladkalender till dom. Det berodde nog mest på att jag aldrig lyckades brodera färdigt en sån där fin paketkalender tavla... Min syster gjorde färdigt den till slut när jag fått min äldsta dotter ( med kommentaren; annars hinner väl hon också bli för stor för den). Men inte ville jag använda den ... den var ju bra konstig... vilka mini paket hade den som kom på den tänkt att man skulle ha iden??? Nej vi har löst det där med att jag har satt band på 2 tomteluvor och i dom dyker det upp nya paket varje natt till små tjejerna. Killarna får inga ( dom har ganska stor åldersskillnad). Dom hänger vid min säng så att jag ska komma ihåg att fylla på med paketen ;).





 Fast jag tycker att det är kul med paketkalender, så måste jag säga att VILKET jobb med att hitta 24 olika små saker till kalendern. Det brukar gå bra drygt halvvägs... sen blir det svårare att komma på saker. Så i år har jag börjat leta tidigt... Fyndade lite små grejer ( rea) på stan idag då syrran och jag var på en shoppingrunda...


... Mumin och Pippi stämplar, prinsess magneter, klippdockor, hår smycke och armband. både stämplarna och magneterna kan delas upp i flera paket. Har också beställt från Panduro stickers som jag ska använda i kalendern. Mina flickor är i en pysslig ålder just nu så det är väldigt tacksamt med pysselsaker. Och det känns bra att ha hittat saker till rea pris... då 2 x 24 paket kostar en del.

starten till förra julens paket kalender ( julen 2012)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar