söndag 26 november 2017

Julbord och kvinnor

Denna dag har andats jul rakt igenom. Till lunch kokade jag risgrynsgröt och plommonsoppa. Det åt vi tillsammans med julskinksmacka. Riktig barndomsmat för mig.

Sen åkte jag och min syster på ett Mary Kay julmingel. Massor med kvinnor, smink och julstämning. Min fina hudvårdskonsult Anna med kollegor hade ordnat ett fantastiskt event. Eventet hölls i en gammal byagård. Vem blir inte inspirerad att shoppa när varorna presenteras så här...


 Lite glögg och annat gott fick vi...
 Denna härliga kamin spred värme i lokalen...



Därifrån skyndade vi oss vidare till Kaptensgården i Kyrkbyn, Gammelstad där vi tillsammans med Kvinnojouren Iris intog årets första julbord. Oj så mycket mat. Och gott, allt hemlagat.
bild lånad från nätet

bild lånad från nätet
Nu är man mätt och belåten. En mysig dag som tillbringades tillsammans med underbara kvinnor som brinner för sin sak.
Blir att slappa i soffan resten av kvällen. Imorgon väntar en ny arbetsvecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar