onsdag 6 januari 2016

Vardag igen

Sista jullovsdagen lider mot sitt slut. Det känns som att jag varit ledig i en evighet. Så det blir kul att komma tillbaka till jobbet igen.
Min yngsta dotter beställde  dagens frukost igår kväll...
A; Mamma kan du fixa så här hotell frukost imorgon?
Vad tänkte du då?
A; Ja lufttorkad skinka. Äggröra vindruvor och ja du vet... lyxhotell.
Och klart hon måste få det. Så i morse fixade jag detta...
 
 Flickorna och maken jublade.
 Vi har riktigt kallt här uppe i norr idag. Just nu visar termometern på -27 grader. Det ska visst sjunka ytterligare till imorgon. Vi har hållit oss inomhus hela dagen. Sett på film och barnen har lekt.
Jag lagade en god middag och bjöd över syrran.

Det fick bli Stormaktslåda med tillbehör. Så gott! Vi slukade maten i ett nafs.
Till efterrätt blev det Saffrans kladdkaka från frysen. 


Nu ska jag packa ihop täckbyxor, mössor, handskar och annat som behövs för morgondagens arbetsdag. 
Årets julsäsong är slut för denna gång. Som ni vet slutar jag inte blogga här fast julen är slut. Dock uppdateras  inte bloggen lika ofta. Så jag hoppas vi möts även nu när vi återigen går mot ljusare tider.
Mot nya tider och äventyr...

3 kommentarer:

  1. Gud, vad gott det verkade! Tar det verkligen 6 timmar om man skär det i skivor? Eller skär du upp det efter? Fattade det som att man skulle göra det innan...?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skär det efteråt. Köttet faller i sär. blir som pulled pork. Sen silar jag spadet och tillsätter grädde och redning. Smakar av med svartvinbärsgele. Länge i ugnen men min insats är minimal.

      Radera
    2. Jag har den i ugnen ca 4.5 timmar. Det räcker.

      Radera