lördag 5 december 2015

Julig lördag

Den här lördagen hade jag lovat flickorna att var dagen då det stora julpysslet skulle ske...
Det betyder att klockan 06.00 kom A inrusande till sovrummet med orden; " Upp och hoppa mamma! Nu ska vi julpyssla". Zzzzzz... Nå vi lyckades dra ut på det en stund, men klockan 8 hade jag dukat upp olika stationer med material och kreativiteten flödade...
En del julklappar blev skapade...
Jag hann även gå igenom alla jultidningar och klippa ut det jag vill spara. Nu kommer tidningarna hamna på jobbet så kollegorna ska inspireras...

Efter lunch var det dags för julmarknad på Hägnan i Gammelstad.

Underbart! Älskar denna gamla miljö. Härlig stämning med inslag av historien. Som här när vi besökte den "Kloka gumman"...

Man får komma in i hennes stuga och hon berättar om sitt liv.
Vi hann även med ett besök hos Tomten. Som vanligt fick barnen berätta vad de önskar sig och Tomten ringer ner till "verkstan" för att kolla av om det finns på lager...
Traditionsenligt avslutar vi med att fika Saffrans semlor inne i Kyrkbyn...
Här ser ni dagens fynd...
Gammeldags karameller och en Tilda Ängel...
Jag har sytt en Tilda ängel själv tidigare... Och säger bara ALDRIG mer! Vilket jobb! Betalar mer än gärna någon annan för att göra jobbet. Den här var dessutom billigare att köpa färdig än den jag fick sy själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar