söndag 15 november 2015

Helgen som gått

Vi inledde helgen med en sprakande pyjamasparty för 16 ungar i åldern 5-9 år. Äldsta dottern hade till sin 8 års kalas valt pyjamasparty med pizza, cupcakes, filmvisning och lite disco blev det också. Varje gäst fick dekorera sin egen cupcake när de kom till festen. Uppskattat och "coolt" med olika färger på toppingen i spritspåsarna. Efter mat och fika blev det filmvisning. Tacksamt att ha egen bioduk hemma.
Lite fantastisk dans uppvisning hann det också bli. Trötta och nöjda gäster och värdfamilj.
På lördag åkte vi till grannlandet för lite shopping. Nya vinterskor, julgodis, mumin muggar inhandlades.


På Ikea bunkrade jag upp med julklappspapper till nästa år. Årets paket är så gott som färdig köpta och inslagna.

På kvällen såg jag Så mycket bättre och kände hur jag mådde sämre och sämre.
Så på söndag  vaknade jag med feber och känner av mina bihålor med ökad kraft. Har verkligen INTE tid att vara sjuk nu. Men ibland måste man kapitulera. Så trots feber och rejält risig har jag åstadkommit en tårta till födelsedagsbarnet som idag har sin riktiga födelsedag. Med makens hjälp lyckades vi servera en supergod 3 rätters middag för familjen. Underbart när alla är samlade...



Det värmer ett mammahjärta.

Den här helgen fick vi åter erfara hur galen värld vi lever i. Vissa utför illdåd mot oskyldiga människor. Angriper det heligaste vi har i ett demokratiskt samhälle... vår frihet. Fruktansvärt. Mycket tankar och funderingar. Tänder ljus för att hedra dem som mist sitt liv och för dem som sörjer förlusten av sina nära och kära.


1 kommentar:

  1. Usch jobbigt att bli sjuk. Du kan alltid prova på min gyllene mjölk jag lade upp recept på för ett tag sedan så försvinner den nog i ett nafs :D

    http://mykindofchristmas.blogg.se/2015/october/forkylningstider-sa-overvinner-du-snuvan-i-vinter.html#comment

    SvaraRadera