lördag 20 december 2014

Var håller tomten hus?

"Mamma! Vi brukar ju ha fullt med julklappar under granen. Nu är det ju jätte lite och det är julafton om fyra dagar."
"Ja, varför har inte tomten kommit med paket? Ska vi inte få fler paket?"
Så lät mina flickor i morse. Mycket riktigt brukar det vara så att "tomten" kommer och lämnar paketen under granen. Och detta har de små väntat och väntat på. Till slut blev dom förtvivlade, och trodde att inga fler julklappar skulle dyka upp. Nu är det så att paketen brukar dyka upp först dagen före julafton... Det känns roligt att dom kommer ihåg hur det brukar vara. Så medan vi varit och hälsat på hos mormor har ju paketen dykt upp...

Vilken hög! Jag måste ha en större "hörna" och gran nästa år. Och allt ryms inte där. Vi har en Ikea påse till. Jag gillar att köpa julklappar... det gör min syster också... och mamma... Och vi är ju många. Hos oss får även de vuxna julklappar. Vilket försvars tal... haha. Ok, jag erkänner... det blev lite mycket i år igen... men nästa år... lär det vara samma visa igen...
Men flickorna är över lyckliga, läser på etiketter och längtar efter julafton. Och det är det viktigaste för mig. Nu blir det att vakta både stora och små... för här i huset bor det många nyfikna...

2 kommentarer:

  1. Nu börjar det se ut som det ska ju =)

    //Mira

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har varit väldigt snäll kära syster...

      Radera