söndag 21 december 2014

4:e advent

Tiden bara rinner iväg... Det är redan 4:e advent! Så känns det varje år. Man vill dra ut på myset länge, länge. Mina dagar är fyllda av olika förberedelser. Men försöker finna tid för lite njutning också. Har bland annat tittat på Jul med Ernst, del 3, som jag missade tidigare i veckan.
 
Idag har jag förberett lite ätbara julklappar. Gjort min Aioli, som är väldigt populär bland familjemedlemmar och vänner. Receptet till den finner ni HÄR.

Vi har även hunnit njuta av det fantastiska vinter landskapet vi fått! Är så tacksam att allt detta finns bakom knuten här hemma. Underbart!

Blev en frisk promenad genom en snötäckt skog. Jag älskar verkligen vintern.
Sen var det dags att fortsätta förbereda inför julen. Till efterrätts bordet blir det bland annat Polkaglass. Super fräscht efter all julmat, och enkelt.
Gör så här;
  • hacka polkagrisar
  • blanda med en god vanilj glass
  • frys in i en sockerkaksform
Kan göras klar i god tid innan jul. Snyggt med tomtebloss i när den serveras.
Idag blir det adventsmiddag med familjen. Vi ska äta Pulled Pork. Och sen blir det Tobleroneparfait till efterrätt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar