söndag 24 november 2013

julgran

Vad man ska ha för julgran har de flesta väldigt bestämd åsikt om. Från att jag var 5-6 år har min familj haft plastgran. Jag kan ännu komma ihåg hur bilden på kartongen såg ut. Vi skaffade den för att mamma var allergisk. I mitt hem har jag en stor plastgran och flera mindre riktiga granar.

Från början har jag bara ljus i granen. Brukar klä den till Lucia. Gillar små lampor och använder 2 ljusslingor för att den ska skimra ordentligt. Har varit sugen på att köpa en sån riktigt fin ( och dyr) gran i några år... Men det är inget fel på min och i en familj med 4 barn känns det alltid som att det finns annat att sätta pengarna på.
Om man nu väljer att ha plastgran MÅSTE man ta sig lite tid att fixa och trixa med den när den tas fram. Annars ser den inte klok ut. Här är några av de andra granarna som kommit på plats hos mig;

Har snart fått fram det mesta som ska fram.  Det är så mysigt överallt i huset. Och det mesta av julbaket blev klart i helgen.  Så nu är det bara att njuta och mysa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar