tisdag 24 september 2013

Jul anno 1978 och 1979

Julen 1978, jag är 5 år gammal.
Det finns inte mycket bilder på mig när jag är riktigt liten. Men från att jag är 4-5 år finns det lite mer ( då köpte mina föräldrar en egen kamera). Här till höger får jag just dockan som jag sen håller på bilden till höger. Jag kommer ännu idag ihåg hur glada vi var över våra dockor.
Vår mamma är allergisk mot riktig gran inomhus så vi hade plastgran redan då... INGEN annan hade det. Våra kompisar var så avis på oss som fick ha gran så länge. Mamma tog fram den till första advent och sen fick den vara kvar till efter nyår.
Vårt hem var alltid pyntat till max. Tomtar ( klippta i röd kartong) på varje dörr och kökslucka, girlanger i taken. Våra julpyssel sparades från år till år och togs högtidligt fram till varje jul.
Julen 1979, jag är 6 år gammal.
Något av det finaste med att ha syskon är att man delar sina barndomsminnen med någon. Vi var ganska tätt i åder så vi har haft mycket glädje av varandra. Mycket tacksam över att ha min fina syster och bror att dela minnen med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar