torsdag 12 september 2013

Fira jul ombord?


Vår familj har firat jul ombord på Silja Lines fartyg vid 2 tillfällen. Första gången var när pojkarna var i 10 års åldern. Det var en ny, men lyxig upplevelse. I vår familj är det jag som står för julfirandet. Så för mig var det en STOR händelse att bli uppassad istället för att passa upp andra. Jag njöt! Till Kalle Anka drack vi champagne! Man köper ett helt julkryssningspaket där alla måltider och boede ingår. Vi klev ombord på julafton, åt ett dignande julbord, bytte julklappar och såg en show på kvällen. För barnen var det ordnat med dans kring granen och jultomten tittade in med paket ( som vi lämnat in tidigare). Juldagen började med brunch. Sen kunde man gå i land i Helsingfors . Men vi stannade ombord, badade bubbelpool och bara slappade. På kvällen blev det julbord och show igen. Efter frukost på annandagen var det dags att bege sig hemåt.
Vi tyckte alla att det var jätte roligt och avkopplande. Så vi gjorde det igen några år senare. Då hade vi med oss fler människor.
Den här gången hade vi fått tillökning i familjen

Då va det förutom vår egen familj, min syster, en kompis till våra pojkar och ytterligare en familj med på resan. Vi åt tillsammans och lottade ut till vem man skulle köpa julklapp. Barnen hade jätte roligt.
Såg att Viking Line släppt sina jul kryssningar... om man vill fira jul ombord måste man boka i tid... Här hittar ni en länk till Viking Line; Julaftonskryssningar



2 kommentarer:

  1. Oj vad det låter trevligt, trots att jag är så hemmakär så skulle det nog vara en upplevelse! Tror nog jag får göra detta en jul jag med! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är också väldigt hemmakär. Men det var verkligen jätte mysigt. För min del säkert mest för att jag kunde bra njuta av allt utan att behöva fixa myset. Nu tycker jag att förberedelserna och jobbet med att fixa jul också är kul. Men det kändes lyxigt att bara få njuta och bli serverad

      Radera