söndag 12 december 2021

Tredje advent

 


Idag kom min svägerska med sin familj och min syster på adventsmiddag. Den tredje advent äter vi också julbord. 

För mig är traditioner viktiga, så även mattraditioner vid högtider. I denna sittning är det barn med i olika åldrar. Hemma hos oss serverar vi alltid samma mat till barnen som till vuxna. Man får smaka på olika saker och lär sig att tycka om rätter som återkommer år efter år vid olika högtider. Mina egna barn har alltid gillat att delta i middagsbjudningar med fina dukningar. Också ett "lärande" hur man för sig, vilka bestick man äter med o s v. Haha så är det att ha en "fröken" till mamma.

Dagens dukning gick i grått.

Vi åt också efterrätt...


Tårta med skummtomtefluff som min syster bakat. Och en jultårta med pepparkakssmak, kolagrädde och lingonganache. 


Sonen och svärdottern kom med ris 'a la Malta med apelsin- och saffranssås. 
Nu är vi så mätta! Imorgon är det Lucia.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar