söndag 14 oktober 2018

Naturmaterial

I morse tog jag och maken en promenad till skogen för att plocka lite material till pynt utomhus. Vi plockade lingonris, mossa och kottar.
Det blev ett hjärta och en stjärna till paviljongen...


Måste köpa ny belysning dit i år.
Det blev även en stjärna av mossa. Jag virade grön spoltråd runt i stjärnstomme, så att jag fick en trådmatta över hela stjärnan. Sen la jag mossa på och lindade flera, flera varv med grön sytråd runt, runt tills mossan satt fast riktigt ordentligt.

Jag hade noterat för några dagar sedan ett ställe där de höll på att fälla träd... tallar... alltså lätt tillgängliga barrkvistar till mig. Maken tror att det bara är jag som tänker på sånt när jag passerar fällda träd, haha. Nå han slapp ju klättra upp i en tall iallafall. Så lite tallkvistar i krukor fick jag också till.

Ljusslingan med Domherrar (från Ica Maxi) blev så fin tillsammans med lite mossa, kvistar och kottar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar