fredag 1 december 2017

Ta er tid att njuta

Oavsett vad vi gör eller inte gör, oavsett vad vi hinner eller inte hinner blir det jul ändå. Så sanna ord som är så lätta att glömma när man är mitt i alltihop. De senaste åren har jag blivit mycket mycket bättre på att komma ihåg dem och leva efter dem. Man måste ta sig tid att njuta av allt vackert vi fixar... ljus, blommor och dekorationer.


Tid att njuta av allt gott vi lagar och bakar.


Jag älskar julen och vill mycket. Mitt trick har varit att sprida ut julfirandet på hela julperioden. Den startar strax innan advent och varar över julhelgen. Jag ordnar adventsmiddagar för nära och kära.


Tar tid till små stunder med hög mysfaktor. Som att äta frukost i soffan och se julkalender med barnen.

Eller bara ligga i sängen och titta på en julstjärna i fönstret och den vackra granen utanför fönstret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar