lördag 8 april 2017

Att tanka kraft

För 2 månader sen tog livet paus då min mamma blev akut sjuk. I flera veckor vakade vi på sjukhuset innan allt lugnande ner sig lite. Hon är fortfarande kvar på sjukhuset men det är ingen akut fara för hennes liv just nu. Samtidigt ska familj och jobb roddas runt i någorlunda vanlig takt.
Som ni säkert förstår har man ett stort behov att få tanka kraft för egen del. Så i helgen har vi åkt ut till stugan som är min "happy place". Vädret har varit strålande och jag bara njuter.




 Har till och med bakat bullar...
Blev super glad när svärfar sa att han köpt mig en present...
Han hade skaffat mig en rök, då jag sagt att jag vill lära mig att röka fisk. Så gulligt.

Naturens läkande kraft är mäktig. Livet på landet har sin egen gång. Allt tar sin tid och blir en slags meditation för både kropp och själ. Och man får kraft att ta tag i vardagen med nya tag.
Njut av er fortsatta helg!

2 kommentarer:

  1. Vad tråkigt med din mamma, hoppas att hon snart blir bättre! Att tanka kraft är viktigt, härligt att ha en sådan plats!

    SvaraRadera
  2. Hoppas din mamma blir bättre snart! Måste vara väldigt jobbigt. Känner igen det där med stugan, till påsken ska jag ha stugpremiär och det behövs verkligen för själen ibland.

    SvaraRadera