fredag 2 december 2016

Tjuvstart och mysfrukost

Imorgon bitti ska jag flyga till London för några dagars minisemester. Därför har vi tjuvstartat firandet av 2:a advent...
Jag är fruktansvärt flygrädd och därför uppstår enorm ångest inför varje resa. Värst är det när jag ska resa utan min familj (enligt min hjärna; och aldrig mer få träffa dem... ). Så jag och flickorna njuter av en riktig mysfrukost i soffan och ser på Selmas saga (enligt min hjärna; deras sista minne med sin mamma).
 Stor kopp med julte och limpmacka med julskinka...
 Varmchoklad med tillbehör...
Förnuftet säger så klart att jag är svamlig. Men hjärnan spelar en spratt... Värst är det när jag har småbarn. Sen när barnen blir äldre lättar det (har ju 2 kullar barn - vet av erfarenhet). Men idag ska vi njuta av juliga saker tillsammans hela dagen. Senare idag ska vi träffa tomten och gå på julmarknad på Hägnan i Kyrkbyn, Gammelstad.

3 kommentarer:

  1. Stackare. Är själv lite flygrädd och en kan ju inte hjälpa att få domedagstankar varje gång. Men om jag flyger med pappa som är hundra gånger mer rädd än vad jag är måste jag åtminstone spela lugn för att inte stressa upp honom mer haha!

    SvaraRadera
  2. Kul är det inte. Konstigt att man inte vänjer sig...

    SvaraRadera