tisdag 4 oktober 2016

Höst fint ute

Idag har jag slutat tidigt och haft tid till att höstfixa ute på gården lite..
Den här "enen" köpte jag i våras och planterade i en kruka. Då var den ca 30 cm hög. När sommaren kom såg den vissen och eländig ut. Så jag grävde ner den i rabatten och oj vad den har vuxit. Nu är den över 50cm hög, riktigt grön och vacker. Så upp från landet och in i en kruka igen ( den överlever inte vintern här uppe ändå). Jag gillar att använda mossa, kottar, frukt och rödlök i mina arangemang på hösten. Billigt är det också.
Sen när julen närmar sig byter jag ut löken mot röda äpplen.
Tog även fram en stjärna... men väntar ett tag med att tända den...
Det fick bli en stjärna av mossa även i år. Hur den är gjord kan ni se HÄR.

Mer granatäpple, mossa och ljung...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar