tisdag 13 september 2016

Paketkalender 2016?

Mina flickor har haft en paketkalender i flera år. Dom har fått ett paket varje dag fram till julafton i december månad. Förra året bestämde jag att det fick vara sista året. Och att jag skulle göra om den till en adventskalender med ett paket till varje advent istället. Mest för att det är svårt att hitta på 24 paket! Men, men... i år har jag hittat lämpliga saker som bara den. Har redan samlat på saker till hälften av dagarna...
Små anteckningsblock

Roligt godis. Dessa är från ÖB

Stickers

Hårband

Smycken, nyckelringar och reflexer
Jag kommer fylla på med mer godis. Här brukar ÖB vara en tillgång. De brukar få in massor av roligt godis inför jul. För några år sen köpte jag flera julgranskulor fyllda med godis. Och sen blev ju kulan kvar att hänga i granen...
Sen brukar jag också fylla ut med lite praktiska saker som strumpor (gärna julmotiv), hårspännen o.dyl.
Så paketkalendern får leva vidare åtminstone en jul till. Och självklart dyker paketen upp i tomteluvorna...


2 kommentarer:

  1. Jag har gjort paketkalendrar till min syster och hennes man i några år. Senaste två åren har de istället fått en gemensam paketkalender där de öppnar varannat paket hela december. På så sätt behöver jag bara köpa hälften så många saker och kan istället låta paketen kosta lite mer. Ett tips.

    SvaraRadera
  2. å vad roligt att höra att det är bra! Speciellt då jag inte vet nån som varit där, min pappa för 15 år sen men det räknas inte riktigt idag :) Har börjat spara ihop nu, förstår att det går en hel del pengar därborta!

    SvaraRadera