fredag 30 oktober 2015

Tidigt en lördagmorgon...

I dag vaknade jag redan vid 4 tiden och kände att jag sovit klart. Övriga familjen sover så inte läge att dra igång några köksmaskiner. Efter lite surfande med telefonen hittade jag inspiration. In i garaget (där jag har min pysselhörna), fram med lite strumpor och ris...
Snögubbar av gamla strumpor. Enkelt återvinnings pyssel. Man behöver gamla strumpor, ris till fyllning, nål, tråd, band/tyg till halsduk och lite paljetter/pärlor.
Gör så här...
Klipp av strumpan vid hälen. Fyll den med ris. Sy igen. Knyt en "midja" på korven så du får 2 kroppsdelar. Gör luvan av strumpskaftet. Sy/ klistra dit knappar, ögon och näsa. Knyt ett band/ halsduk runt halsen.



2 kommentarer:

  1. Hej, jag har skapat en julgrupp på FB! Alltså inte en sådan med hyacinter, utan en grupp att diskutera julen i, få tips, dela med sig tips, ställa frågor osv. Mest för att jag är så sugen på att prata om jul mest hela tiden;) Det vore kul om du och dina läsare ville vara med! Gruppen heter "Julstämning & Bjällerklang" och är nystartat. Tipsa gärna andra. Juliga hälsningar, Annette.

    SvaraRadera