söndag 9 november 2014

Julstress

För att minimera stress inför jul förbereder jag allt i god tid. Jag bakar och fryser in. Köper klappar hela hösten. Julpysslar redan i oktober. Något som är svårt att få bort är ju så klart inhandlandet av all julmat. Det måste ju som göras så sent som möjligt p g a. hållbarhet och så. MEN i år har jag redan "köpt" all julmat. Jag har bokat hemleverans till den 23/12 via ICA Maxi. Vi brukar använda tjänsten ca 1 gång i månaden annars också. Känns så SKÖNT! Inget trängsel dagen före på mataffären. Skinkan och laxen och annat stort köper jag lite före. Så medan jag i lugn och ro ska dricka glögg och kokar skinka dan före dan levereras alla färskvaror mm hem till dörren. Ni som vill prova och bor i närheten av Ica Maxi i Luleå kan klicka HÄR. Ni andra kanske har någon butik i eran närhet som har hemleverans. För mig kostar det 129kr. De bäst använda pengarna på hela året.
Dessa Ica butiker har det;

2 kommentarer:

  1. Det låter smidigt med hemleverans!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det! Så skönt. Vi tar det ca 1 gång i månaden. Då beställer vi hem basvaror och allt som går att frysa (kött, bröd odyl.) efter en matsedel som vi skriver. Sen kompletterar man bara med färskvaror.

      Radera