torsdag 6 november 2014

Amaryllis och ljus tak

Idag har jag köpt årets första Amaryllis. Min favorit julblomma. Den är så ståtlig och vacker. Hoppas den blommar fint till första advent.


Och käre maken fick upp ljusnätet över paviljongen...
 
Det är mysigt att ha glögg mingel där med en brasa i en eldkorg. Det måste snart fixas. Några granar och lite annat pynt måste ännu hitta dit.
Bilden är från  2012. Mina syskon, make och svägerska var med. Ute temperaturen låg på -30 grader.
Och paket högen växer paket, för paket...
 

Jag vill vara helt färdig med alla "måste" paketen innan december månad börjar. Jag slår in allt eftersom de inhandlas. Då blir det ingen stress och det är bara roligt. Sen i december kan jag okynnes handla några till om jag råkar springa på något speciellt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar