tisdag 7 oktober 2014

Att vara redo

Det bästa med hösten är alla förberedelser inför julfirandet. Små saker som läggs till högen "färdigt" en efter en... man pysslar, bakar, köper något nytt. Ingen detalj ensam gör det. Men tillsammans bildar det en helhet som ska avnjutas under en kort men intensiv period. Hos mig är det jul från advent och fram till nyår. Det är en tid för njutning, mys och gemenskap med nära ock kära. Ett av de stora fördelarna med mitt stora julintresse är att den delas av min kära syster. Och vi bor nära varandra så det är lätt att träffas och göra saker ihop. Allt från shopping, bakning och myset. Just nu är vi mitt i planerandet av julklappar. Vi hjälps åt att hitta det vi söker. Bra när 2 spanar på var sitt håll. Det är inte ovanligt alls att ett meddelande med bild ramlar in i telefonen under dagen; "Var det en sån du skulle köpa till xxx?" Ja, perfekt! Köp den! Praktiskt arrangemang som sparar både tid och pengar.
Butikerna börjar få in sina julsortiment lite här och där. Dessa gardiner från Jotex.se är nu på väg hem till mig...

1 kommentar: