torsdag 18 september 2014

Julpyssel

I veckan har jag varit sjuk och inte haft ork till så mycket. Men jag är van att hålla igång hela tiden, och blir så uttråkad av att bara ligga... så idag körde jag igång med lite julpyssel.
Fick ju för ett tag sen en leverans från Stoff och Stil... Och har varit sugen på att börja skapa. Idag fick detta vackra tomtetyg förvandlas till något användbart...

Den äldsta dottern tingade tyget direkt den kom ut från paketet. Så det fick bli en gardinkappa till hennes rum. Tyget räckte även till några kuddfodral...


Helt underbart mönster. Bilderna är som gammaldags bokmärken. Nu är jag sugen på att fortsätta med de andra tygerna.

3 kommentarer:

  1. Ja, blev nöjd. Dom blir fina ihop med en kudde i rött.

    SvaraRadera
  2. Vad jag är avundsjuk - det där tyget är sååå fint!

    SvaraRadera