fredag 8 november 2013

Morots Cupcakes

Nu kommer ett recept igen. Det här är egentligen ett recept på morotskaka i långpanna, men jag gör dom som cupcakes istället.

Det här bjöd jag till kollegorna på jobbet idag


Morots cupcakes:

2 dl morotspure (2st barnmatsburkar)
4 dl vetemjöl
3 1/2 dl strösocker
1/2 tsk salt
1 tsk bikarbonat
1 msk kanel
1 tsk vaniljsocker
1 1/2 dl rapsolja
2 ägg
2 dl cocos
1 dl krossad ananas
  1. Blanda alla torra ingredienser
  2. rör i olja och ägg
  3. tillsätt cocos, morotspure och ananas
  4. grädda i 175 grader ca 12min (  kolla med sticka)
Topping:

100g philadelphiaost
100g smör
3 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker

Vispa ihop allt och spritsa på cupcakesen.


 Dom är lite "juliga" i smaken, så jag brukar använda det här receptet till jul och göra mini-cupcakes. Då dekorerar jag med lite röd strösse, ätbart glitter eller något annat juligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar