torsdag 24 oktober 2013

Julgrejer i alla vrår...

Efter julen packar jag bort alla julsaker i fina plastbackar som jag förvarar i vårt förråd... Och det är trångt så det är inget man gräver fram i en handvändning. MEN sen hittar/fyndar jag julgrejer från januari tills det är jul nästa år... Och dessa grejer hamnar lite här och där. Ja... över allt där det finns plats. Och på nästan ett helt år mellan då dessa skatter ska vara framme... blir det lite ont om plats... Speciellt NU då jag hittar/ fyndar julsaker från årets sortiment i affärerna. Till detta kommer naturmaterial som jag plockar inför julens pyssel och arrangemang.
Jag är ganska petig över hur det ser ut hemma, även skåp och lådor ska vara i ordning. Just nu har jag nått gränsen över vilken oordning som jag står ut med. Detta gör att jag börjar storstäda alla skåp och lådor. Vilket är bra. För när advent väl kommer har jag hunnit gå igenom de flesta vrån man kan hitta i vårt hem. Då kan man i lugn och ro luta sig tillbaka och njuta av den härliga resan fram till jul.

Ett arrangemang från julen 2012

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar