torsdag 17 oktober 2013

Granar av pinnar

Som jag sagt tidigare har man fått sån inspiration av alla jultidningar som börjat komma...
Igår hade jag möjlighet att sluta extra tidigt från jobbet, så jag och familjen gick ut i skogen. Där plockade vi lite olika saker för framtida pyssel...
Dessa fina granar finns i årets "Allers julmagasin"...
Bild från tidningen
Så ja plockade lite pinnar... kapade i lagom längder...
Vi borrade hål med en liten borr ( 3mm)...


Sen var det bara att trä på ett band eller tråd. Jag använde tunn ståltråd...
Sen "målade" jag prickar med hjälp av en tandpetare. Använde vanlig hobbyfärg...

Och...

Jätte nöjd. Enkelt och snabbt pyssel. Fina att hänga på en dörr eller på ett paket. Varför inte på en glögg flaska...

1 kommentar:

  1. Hej, vi har alldeles just startat upp vår julblogg, vi är två tjejer som bara älskar allt med julen. Vi hoppas du gärna vill kolla in vår blogg och lämna en komentar. Vi har ett inlägg med en fråga, som du gärna får besvara, vore kul och se hur just du svarar.
    Härlig julblogg du har föresten.. Kram!

    SvaraRadera