onsdag 21 augusti 2013

Pysselbeställning och Adventsljus

Har precis klickat hem en stor beställning från Panduro. Mest grejer inför julpysslet. saker har en förmåga att ta slut där om man inte är ute i god tid. Efter det hamnade jag med att titta bland bilder på olika "adventsljus" jag haft genom åren. Måste säga att innan det här med blockljus blev populärt var jag inte så förtjust i adventsljus. Har alltid haft en tomte stake ( ful som bara den). Men bara tagit fram den just på adventssöndagar sen ställt den vid sidan om igen. Detta mest för att jag var extremt noga med att de skulle brinna jämt i en trappformation och man fick absolut inte ta nya ljus... vilka ideér... MEN  sen kom någon briljant människa på att använda blockljus istället ( det tolkar jag som att det fanns fler än mig som kände likadant angående ljusen)!
Har använt mig av blockljus några år nu och I LOVE IT!!! Ljusen kan brinna hela veckan, varje dag i timmar. Här är bilder på några jag haft...

2010

2011

2012

I år tror jag det kommer bli med ljusdekor på... får fundera lite till...

2 kommentarer:

  1. Det är så mysigt att drömma om julpyssel! Jag ska också skicka iväg en beställning till panduro idag tror jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och sen är det ju kul att tjuvstarta med pysslet också... som jag sett att du gjort ;)

      Radera