fredag 16 augusti 2013

Dags för årets eldfest...

Idag kommer mina syskon, svägerska och några goda vänner hit. Det har blivit dags för vår årliga ELDFEST! På min gård har vi en eldstad och genom att det bor en liten pyroman i oss alla gillar vi att elda. En gång om året samlas vi hos oss och sitter vid brasan långt in på natten. Det är så mysigt nu när höstmörkret faller. Jag har gjort hamburgare som vi ska grilla. Kvällen avslutas alltid med bastubad.



Dom här bilderna är från förra årets eldfest

Brasorna har en tendens att bli större och större för varje år...  Så nu måste jag förbereda ljus... massor med ljus så vi höjer mysfaktorn ytterligare. Trevlig helg till er alla!

4 kommentarer:

  1. Så härligt det låter! :)
    Här blir det mycket tända ljus för att mysa till det ordentligt när man inte har någonstans att elda ordentligt som hos dig. Du får blogga med lite nya bilder från kvällen sen då! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ljus i mängder är ju fint det med. Det är verkligen underbart att ha eldstaden på gården. Vi eldar året om.

      Radera
  2. Vad kul med en ny julblogg, din presentation skulle nästan kunna vara min fast jag bor i södra delarna av vårt avlånga land ;)

    SvaraRadera