tisdag 14 januari 2014

Om jag vore rik...

Många drömmer om fjärran resemål till varma länder om dom blev rika. Det gör inte jag...
Jag skulle köpa mig en stuga i fjällen... Idag kom nya numret av Hus och Hem i brevlådan. Där hade dom ett reportage om just "stuga i fjällen".

Bilder ur tidningen Hus och Hem nr 2/2014
Vilken fantastisk miljö att vistas i under olika årstider. Kanske inte sommaren då... tror att det är ganska mycket mygg då. Men hösten, vintern och vårvintern...
När jag var yngre åkte jag en del utförsåkning (sen sa mina knän ifrån). En helt fantastisk känsla att sakta glida ner för backen. Sen värma sig vid en brasa i stugan...På hösten kan man vandra i en hel palett av vackra färger. Naturen i fjällen är helt fantastisk.
Men nu är jag ju inte rik... Men jag har goda vänner som har tillgång till en stuga i fjällen. Och vi var med dom dit för några år sen. Fantastiska dagar fyllda med lek i snön, skidåkning, skoterturer och stugmys. Så om jag vore rik...

Hemavan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar