lördag 11 januari 2014

att fostra tonåringar...

Just nu har jag 2 tonåringar i slutfasen av deras tonårsperiod i mitt hus... Det är ingen överdrift att påstå att DOM DRIVER MIG TILL VANSINNE! Den här förmiddagen (min lediga dag) har jag uteslutande ägnat åt att förfölja en av sönerna och bokstavligen tvingat honom att sanera sitt rum. Han har tvättat maskin efter maskin med kläder... men fortfarande väller hans tvättkorg över...Han vände ut och in på 2 tomma väskor i 5 minuter medan jag såg på för att det skulle se ut som att han jobbade... Hur kan man vara så ung och så slö??? En gåta för mig. Sonen är ju talför så han säger att det beror på att han fortfarande växer...

Så här slut och yr känner han sig för att jag drivit honom så hårt...
 Jag drömmer om nya tider till hösten då han tagit studenten, fått jobb och FLYTTAT hemifrån... Men jag vet... varken jobb eller lägenheter växer på träd... men en mor måste ju få drömma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar