onsdag 3 november 2021

Stjärnor

 En inredningsdetalj som återkommer mest hemma hos mig är stjärnor. Stjärnor i alla former.


Och nu är det den årstiden då man verkligen kan gå lös med stjärnor i alla dess former. Jag har inte ännu plockat fram adventsstjärnorna till fönstren. Men det finns många sätt att inreda med stjärnor ändå.


Utomhus har jag några stora stjärnor som jag har trätt en ljusslinga på. Jag har tillverkat dem av pinnar (ca 60cm) som jag hittat i skogen. 


Älskar dem här ståltrådsstjärnorna som säljs på Rusta. Lätta att placera ut lite överallt, behöver inte bara hänga i fönster.


Detta är en riktig favorit stjärna. Har beställt den från Ellos för många år sen. Jag har ett batteriljus i den då den är nära gardiner. Den packar jag aldrig undan.



Dessa stjärnor av blompinnar som målats svarat har jag också tillverkat själv. Har dem i olika storlekar och de är framme året om. Många av mina stjärnor får stå framme året om. Och snart kan man plocka fram alla stjärnor till fönstren. Längtar att börja julpynta på riktigt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar