torsdag 9 januari 2014

julen är utdansad

På jobbet idag har vi dansat ut julen. Vi gör det aldrig hemma. Men jag gillar denna roliga tradition. Och på en förskola är man ju ett helt gäng som dansar, så kul.
Pga sekretess visas inga bilder från tillställningen.
Väl hemma hade mina tjejer hittat några smurflådor som jag köpt till ett kalas vår 4 åring ska på till helgen... Smurf flickan från filmen Smurfarna 2... Vilket liv det blev... Dom ville ju så klart också ha en sådan. Maken (en sparsam man) sa absolut nej. Det skulle under inga omständigheter köpas några smurfar... ni har nyss fått mängder med julklappar.
"Hörru! Vi har egna pengar" Vad för pengar frågar jag? "Farfar har gett oss lappar". Börser grävdes fram och mycket riktigt hade dom varsin hundralapp. Maken vägrade skjutsa till affären. Jag tyckte så klart att det var gulligt att dom hade "egna lappar" och ställde upp som chaufför. Med stor stolthet köptes smurfarna. Det konstaterades att lappen som blev kvar räcker till en smurf till en annan gång. 2 lyckliga döttrar dansade ut från affären. Nu är hela smurfbyn i full aktivitet vid köksbordet. Allt tack vare farfars fantastiska lappar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar