fredag 26 november 2021

Julgranar

Äntligen har granarna kommit till butikerna. Alltså doften...
Ni som följer mig vet att jag har många granar, både inne och ute... 
riktiga granar och plastgranar...

Jag har slutat ta in små granar från naturen. Det känns så onödigt att dra upp dem. Jag använder kvistar i krukor istället för doftens skull. Det finns så fina konstgjorda granar i handeln nuförtiden.



Och ännu fler granar...





Dom här har hängt med i många år. Maken har tillverkat dem från kvistar från skogen.
I min barndom hade vi aldrig riktig gran inomhus då min mamma är allergisk. Men hemma hos mig har jag även en riktig gran inomhus. Älskar Kungsgranen. Barrar nästan inget och kan stå länge, länge. Min står i hallen och hälsar alla välkommen.


I vardagsrummet har jag en stor plastgran. Den åker upp senast till första advent.


Den pyntas med bara belysning och röda kulor. Jag använder två slingor, en långt inne i granen, den andra mer ytligt. Jag gillar dessa slingor...

finns bland annat på Rusta


Rödgranar doftar underbart, men barrar och står inte så länge inomhus. Därför får de stå ute på bron och ute på gården. Billiga att köpa. 












 

 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar