söndag 28 november 2021

Första advent 2021

 Då var första advent redan här. 

I år kunde vi åter igen träffas i lite större sammanhang. Vi har som tradition att äta julbord till första advent. I år var åter min kusin med familj på plats efter Corona uppehåll och min egen familj. En adventstradition vi haft i många år tillsammans.



Jag gjorde bla Gubbröra, Granatäppelsill och romsill. Janson, köttbullar och prinskorv. Varmrökt lax, gravlax och ägghalvor. Självklart hade jag "Karjalanpaisti", en finsk tradition på julbordet. Skinka, ost och bröd. Det första julbordet smakar alltid extra gott.

Till efterrätt bakade jag semmelmuffins med saffran och en papparkakscheesecake.

I år hade jag dukat i röda toner...

Mycket mat blev det så nu är vi mätta och belåtna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar