måndag 20 december 2021

Efterrätter och julgodis.

 Jag tror att flera av er har samma bekymmer som jag under julen... trångt i kylskåpet. Man skulle verkligen ha användning av ett kylskåp till under julen. Att få plats med allt kräver planering och organiseringsförmåga. Ett sätt att frigöra yta är att ha efterrätterna i frysen. Vi har alltid polkaglass till efterrätt på julafton. Fräscht och lätt att äta efter all julmat. Jag gör min på enklaste möjliga vis... Hacka polkagrisgodis och blanda med en god vaniljglass (köpt). Frys in i en snygg form, klart!



Brukar piffa till den vid servering med hemmagjorda maränger i juliga färger.


Snygga att ha framme  i en glasburk.


En annan favorit är Tobleroneparfait som jag berättat om i tidigare inlägg. Den är också färdig i frysen.


Olika cheesecakes är också lätta att plocka fram från frysen. 

JUL I NORR: Kolacheesecake med daim

Knäck är en favorit hos alla i familjen. Sen man uppfann denna fantastiska tratt är det rena barnleken att få ner den i formarna. Inget kladd!




Rocky road går åt i detta hus...

JUL I NORR: Bästa julgodiset







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar